Bu yıl beslenme düzenimizde nelere dikkat edeceğiz, önceliklerimiz neler olacak, hangi trendler alışkanlıklarımıza damgasını vuracak? İşte cevaplar.
Küresel ısınmanın dünyamız için ciddi bir tehdit haline geldiği, sağlıklı gıdaların daha çok önemsenmeye başladığı, beslenmenin uzun yaşamla ilişkilendirildiği bir dönemdeyiz.
Günümüzün tüketicileri dünyamızın geleceği için endişeleniyor, seçimlerini yaparken “nasıl” ve “neden” sorularını soruyor; sürdürülebilirlik ve şeffaflık konusunda daha bilinçli hareket ediyor. Tüketiciler artık temiz etiket görmek, ne tükettiğini detaylarıyla bilmek istiyor. Bu talepler gıda sektörünü de bu yolda ilerlemeye teşvik ediyor. Aslında temel olarak satın alma kararlarının bir tür çevresel aktivizme dönüşmekte olduğunu söylemek mümkün. Elbette bu durum 2020’nin beslenme trendlerinde de yansıma buluyor ve ana başlıklar bu konseptler üzerinden oluşuyor.
- Sağlık
Doğal ve organik gıdalara yönelik trend 2020 yılında da hız kesmeden devam edecek. Özellikle son yıllarda tüketiciler sağlıklı bir yaşam tarzı sürmeye özel bir özen gösteriyor, seçimlerini de buna yönelik olarak yapıyor. Yoğun katkı maddesi içeren ürünler seçim dışı kalırken, taze ve geleneksel şekilde işlenmiş yerel ürünlere rağbet daha da artacak.
- Uzun yaşam
Sağlıklı yeme alışkanlıkları sağlıklı yaş alma ve dolayısıyla uzun bir yaşamla da bağlantılı. Sağlıklı yaş almaya yönelik ürünler sadece 60 yaş üstü tüketicileri hedeflemiyor. Tüm nesillerden insanlar tükettikleri gıdaların yaşamlarını, genel sağlıklarını ve görünüşlerini nasıl etkilediğinin daha fazla farkına varmaya başlıyor. Bununla birlikte artık daha fazla üretici meyvelerden zeytinyağına ve bala, çeşitli ürünlerdeki antioksidanların yaşlanma karşıtı gücünü kullanmaya çalışıyor.
- Sürdürülebilirlik
Günümüzde tüketicilerin ilgisi son üründen çok daha fazlasına uzanıyor: Bir bütün olarak gıda endüstrisinde sürdürülebilirlik arıyorlar. Bu arayış “sorumlu” tüketici kavramına atıfta bulunuyor. Sorumlu tüketici gıda seçimlerini kirlilik, küresel ısınma, kullanılan enerjinin miktarı gibi çevresel etkileri dikkate alarak yapıyor; geri dönüştürülmüş ya da yenilenebilir kaynakların kullanıldığı malzemelere yöneliyor. İsraf yapmaktan, plastik paketleme seçeneklerinden kaçınıyor.
- Şeffaflık
Sürdürebilirlik bu sene de endüstrinin en büyük trendlerinden biri olan şeffaflıkla beraber yürüyor. Tüketiciler tükettikleri gıdaların içinde hangi malzemelerin kullanıldığını bilmek ve anlamak istiyor. Ürünleri hakkında sır saklayamayan markalar arıyor. Tüketicilerin tercih ettikleri markalar kişisel bir ifade şekli haline geldi, bu yüzden bir şirketin kökenini, hikayesini, sürdürülebilirlik çabalarını, sosyal katkısını ve genel şeffaflığını araştırıyorlar.
- Hızlı ve pratik
2020 yılında en iyi malzemeleri kullanarak, en sağlıklı olanı pratik ve kolay bir şekilde yapmak trendler arasında. Hızlı yaşam temposunun beraberinde getirdiği “pratiklik” kavramı yeni bir olgu değil ancak sağlıktan ödün vermeden bu pratikliği kazanmak yeni alışkanlıklarla beraber yürüyor. Farklı tatlar denemek ve yeniliğe daha açık olmak hız ve kolaylığın daha kaliteli bir beslenme anlayışıyla ele alınmasını sağlıyor.