Renklerin otoritesi olarak kabul edilen Pantone Renk Enstitüsü, her yıl yılın rengini seçiyor. 2024 yılının rengi olarak “şeftali tüyü” seçilmişti. Aslında yeni yılda da bu tonlar bizden çok uzaklaşmıyor. Pantone, çeyrek yüzyılı aşkın süredir devam eden geleneği sürdürerek 2025 yılı için kahverenginin daha açık ve ipeksi tonunu yılın rengi olarak seçti; “mocha mousse”.
Pantone yılın rengine nasıl karar veriyor?
Yılın rengi 1999’dan bu yana belirleniyor ve bazılarının sandığının aksine Pantone’de sadece bir avuç insan renk kartelalarına bakıp tahmin yapmıyor. Uluslararası bir ekip tarafından seçilen yılın rengi, moda, tasarım, kozmetik, basın-yayın ve otomobil gibi endüstriler genelinde geniş bir tüketici verisinden yararlanıyor.
Renklere hayat vermek
Pantone ilk kez renk seçimini gerçek dünya enstalasyonlarına da taşıyacak. 2025’de New York, Şangay ve Mumbai gibi büyük şehirlerde mocha mousse hayat bulacak. Bu enstalasyonlardan ilki London Eye’da olacak. Şehrin kalbindeki turistik cazibe merkezi, ufuk çizgisini mocha mousse tonunda aydınlatacak.
Pantone ayrıca yılın renginin farklı uygulamaları için ticari ortaklarla da çalışıyor. Örneğin Post-it, mocha mouse’tan esinlenen bir dizi tonda yapışkan notlar sunacak.
Pantone Renk Enstitüsü’nün lideri Laurie Pressman, bu tonun “yumuşak bir kahverengi” olduğunu söylüyor. “Bizim için en önemli şeylerden biri, kahverenginin hafifliği, yumuşaklığı, sıcaklığı, rahatlığı ve verdiği kalite hissiydi.” diyor.
Yılın rengi moda sektöründe ne kadar etkili?
Pantone’nin tahminleri, en azından moda endüstrisine nasıl yansıdıkları açısından, değişiklik gösterebiliyor. 2023’te, Barbie pembesi ortalığı kasıp kavururken, Pantone’nin yılın rengi olarak belirlediği ‘viva magenta’ ile çok da uzak düşmemişti. 2024 yılının rengi olan ‘şeftali tüyü’ ise moda dünyasına aynı şekilde giremedi; ancak kozmetik söz konusu olduğunda allık büyük bir geri dönüş yaptı.
Moda profesyonelleri Pantone’nin doğru yolda ilerlediğini düşünüyorlar ve bu yıl lüks talepler listesinde kahverengi tonlu ürünlerin ağırlıkta olduğunu belirtiyorlar. Miu Miu, Gucci ve Saint Laurent’in Sonbahar/Kış 2024 podyumlarında kahverengiyi benimseyen üç önemli defile gerçekleşti. Bu sezonki defilelerde Saint Laurent kahverengi karışımını bir önceki yıla göre 7 puan artırarak yüzde 19’a, Gucci ise 5 puan artırarak yüzde 13’e çıkardı. Miu Miu’da da çantalarda daha fazla kahverengi kullanıldı.
Modanın kahverengiye olan ilgisi güzellik sektörünün kahverengi tutkusuyla desteklendi. Aksesuarlar da geri kalmadı, kahverengi telefon kılıfları anında hit oldu. Trendleri etiketlemek için yiyecek ve içecek temalarını kullanma eğiliminin, “çikolata” ve “espresso” sözlerinin marka iletişimlerine hakim olmasını da unutmayalım.
Pantone’nin “mocha mousse” tercihi bu noktada iyi bir uyum sağlıyor. Aslında renklerin ‘gıdalaşmasının’ ortaya çıktığını görüyoruz. Bu sadece bir tat meselesi değil. Aynı zamanda çevremizden, giysilerimizden de bahsediyoruz – bir renge baktığınızda ve “kesinlikle çok lezzetli” dediğinizde, bu sadece yenilebilir olduğu için değil, size çok çekici geldiği için.
Minimalizme ve sadeleştirilmiş lükse doğru eğilim artııkça kahverenginin burada kalıcı bir güce sahip olmasını bekleniyor. Bu konuda moda çevreleri de aynı fikirde.
Moda dğnyası mocha mousse’u benimseyecek mi?
2025’in başlarında 2024’ün bıraktığı yerden devam etmesi muhtemel: kahverengi süet takıntısını yine göreceğiz. Çantalar, botlar, ceketler… Moda uzmanları kahverenginin önümüzdeki yıl da etkisini sürdüreceğini ve mocha mousse’a yer açacağını öngörüyor. “Trend, daha açık kumaşlar ve pastel tonların öne çıkmasıyla evrim geçiriyor. Bu unsurlar renk paletinin daha yumuşak bir yorumuna doğru bir kayma olduğunu gösteriyor” diyorlar.
Kişiselleştirme 2024’ün en büyük trendlerinden biri ve muhtemelen yeni yılda da trend olmaya devam edecek; kahverenginin hakimiyetinin kişiselleştirilmiş aksesuarlara yansıyıp yansımayacağını göreceğiz. Podyumlar ve vitrinler mocha mousse’u diğer daha açık tonlarla eşleştirmeye başladılar bile…
Pantone, markalar ve üreticiler için iş akışının her aşamasında renk açısından kritik kararlar alınmasını sağlayan evrensel bir renk dili sunuyor.
Pantone, 1963 yılında, dünyanın her yerinde tutarlı ve doğru renklerin aslına sadık bir şekilde seçilmesini, ifade edilmesini ve yeniden üretilmesini sağlayan yenilikçi bir araç olan renkli PANTONE MATCHING SYSTEM® ile baskı endüstrisinde devrim yarattı. Bu araç, o zamandan beri Pantone markasının simgesi haline gelen tescilli bir numaralandırma sistemi aracılığıyla renk standartlarını düzenliyor. Pantone’nin renk dili, baskı, tekstil, plastik, pigmentler ve kaplamalar dahil olmak üzere birçok malzemede 10.000’den fazla renk standardını kapsayan tekstil, giyim, güzellik, iç mekan, mimari ve endüstriyel tasarım gibi renk bilincine sahip tüm endüstrileri destekliyor.
Kaynak: https://www.voguebusiness.com/ – https://www.usatoday.com/