* Sevgili Okur; Kastamonu Entegre İnovasyon Direktörü Hüseyin Güler’le yapılan kapsamlı röportajı Yaprak Özer Youtube kanalından izleyebilir, Spotify’dan dinleyebilir, full metne Yaprak Özer Blog’dan uşabilirsiniz.
- İnovasyon = Kimin hangi ihtiyacını yeni bir üslupla, nasıl çözüyoruz ve bu nasıl bir fark yaratıyor?
- İnovasyon ne yapmalı? Bir ihtiyacı çözmeli… İhtiyacımı çözmek için onu almaya değer görmeliyim… Bir alıcısının olması gerekiyor kısacası…
- İnovasyon Ar-Ge midir? Ar-Ge inovasyonun bir girdisidir.
- Neden Ar-Ge inovasyon olmuyor? Bilgi üretmek için somut yatırım yaparız. İnovasyonda ise o bilgiyle değer üretmeye çalışıyoruz.
- Elon Musk inovasyon üretti mi? Musk’ınki radikal ve yıkıcı bir inovasyon. Dönüştürücü bir etkisi var.
- İnovasyon olmasa olur mu? Olmaz! “Nice to have” hiç olmaz! “Olsa da olur olmasa da olur, çalışanlarımız mutlu oluyorlar” diye enerjinizi harcamasanız mı?…
- Nasıl başlar? Kendinizi kandırmayın, kurumsal inovasyon çabası, doğrudan üst yönetimin inisiyatifiyle başlayabilecek bir şey.
- Kaç vadede inovasyon olur? İnovasyon bugünden çok, yarının bir meselesidir. Artık siz karar verin…
- İnovasyonun sonu var mıdır? İnsanlık var oldukça inovasyon devam edecek.
- İnovasyondaki işlem nedir? Bir keşif tarafı; bir de bugün için değer üretme tarafı var.
- Nasıl yani? Bu ikisi birbirine çok karıştırılıyor… İnovasyonda heyecan verici taraf, yarını tanımlamayla ilgili… vizyonla bağ kurmanız gerek.
- Bağ yoksa ya da yetersizse? İnsanlar ikna değilse çabalar başarısız oluyor. Bağ kuvvetliyse, çalışanlar inovasyonun sahibi oluyor.
- Çalışan inovasyonu seviyor mu? Kendiliğinden olan bir şey değil.
- Kavram zaten yabancı, bir de başka dilde anlatmayı denesek: innovation = “output”+ “outcome” +“impact”
- Biz Türkler nerede zorlanıyoruz? “Design Thinking”de zorlanıyoruz.
- Neden? İnovasyon eşittir fikir olarak kabul ediyoruz. İnovasyonun başlangıç noktası eşittir fikir üretmek olarak görüyoruz. Halbuki net bir şekilde HAYIR.
- Fikir yoksa nasıl başlayacak inovasyon? Esas başlangıç noktası, empati yapmaktır. Bir şeyi olabildiğince nötr bir şekilde anlamaya odaklanmak.
- İnovasyonda başarılı olan şirketlerin ortak noktası ne? “süpermen”lerden çok “voltran”ları görürüz.
- Voltran kim? Tetikleyici, ateşleyici denebilir.
- Başarı ölçütü var mı? Ürüne aşık olmamak. Projeleri belli bir noktadan sonra devretmek… Ticari değer sağlaması, etkiyle (impact) alakalı olan kısım…
- Yaratılan güzellikten nasıl ayrılırız? “Ben yaptım, benim olmalı” demeyerek.
- İnovasyon ekipleri projelerinden kopabiliyorlar mı? Türkiye zorlanıyor. Bir projenin devredilmesini de, kutlamayı öğrenmemiz gerekiyor.
- Üst yönetim ne yapar? Kurumda inovasyonun gündeme oturması için ajandanın tayin edilmesi gerekir. CEO seviyesinden başlar.
- Danışmanlar ne güne duruyor? İnovasyon danışmanlarla veya alttan olabilecek bir başlangıç değildir.
- Türkiye inovasyon performansı? “Niyet var metot yok”.
Bu noktaya kadar sabırla okuduğunuza göre inovasyona gönlünü kaptıranlardan olmalısınız. Peki ne düşünüyorsunuz; kurumda inovasyonun kendisi ya da hiç olmazsa inovasyon iştahı var mıymış?
Kolaylıklar ve güzel günler diliyorum.