Röportaj: Yaprak Özer
2030’da mesleklerin yüzde 40’ının otomasyona yenik düşeceği, iş gücünün yüzde 50’sinin yeterli yetkinliklere sahip olamayacağı söyleniyor… Gerçek şu ki, şu ana kadar geliştirme zahmetine katlanmadığımız, tembellikten öğrenmediğimiz yetkinliklere gerek olacak gelecekte.
Sanıyorsunuz ki, “atom çekirdeğini parçalasın çocuklar” diyeceğim. Hayır! Her şeyden önce problem çözmeyi bilsinler, hatta problem seçmeyi! Bir de eleştirel düşünmeyi!…
2025’te en büyük online eğitim platformu olmaya aday, şimdiye kadar 2.4 milyon dolar gelir elde etmiş, 15 farklı ülkede 35 satış kanalında 6 farklı eğitim seti üstünden çalışan, dünyanın önde gelen eğitim kurumlarıyla paydaşlık yapan Twin Science’la tanıştırayım sizi. Asude Altıntaş, kariyerinin başlangıcında YGA olarak bilinen Young Guru Academy’de (toplumsal fayda üreten çalışmalarıyla tanıdığımız genç grubu) yer almış dönemsel başkanlığını üstlenmiş. ODTÜ İşletme mezunu, Twin Science adlı girişimin kurucu ortağı.
Malum aşılamanın ne kadar önemli olduğunu anladık. Aşı hastalıklardan korumak üzere aldığımız bir önlem değil, meyve vermek için kullandığımız bir teknik. Girişim, başarı, cesaret, problem çözme, eleştirel düşünce aşısı olsaydı keşke! Çözüm odaklı çalışan, başarı yolunda yılmadan ilerleyen, toplumsal çalışmaları önceliklendiren kişilerin duyulması bu etkiyi yaratabilir…
Söyleşimiz Youtube‘da, dinlemek isteyenler Spotify‘a davetli. Birkaç satır başı ise bu sayfada…
“…Hangi problemi seçeceği çocuk için çok önemli. Dünyanın bir sorununu çözmek için mi bir problem seçecek yoksa kendi ihtiyaçları için mi bir problem seçecek? Biz istiyoruz ki, dünyanın sorunlarını çözecek çocuklar gelişsin. Bu problemleri çözebilecek çocuklar… Eleştirel düşünme… Her denileni kabul etmeyen, sorgulayan, kendi teknolojisini kendi bilen ve kendi geliştirebilen çocuklar… Bu yüzden gelecek yetkinlikleri ve becerileri odaklı gidiyoruz. STEM diye geçiyor; bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik…”
“…Gelecek mucitlerin. Mucit, sadece mühendislik, kodlama bilen değil. Yaratıcı kişi… Çünkü gelecek ihtiyaçlarını tespit edip, o ihtiyaçlara uygun çözüm yaratmak demek…”
“…Covid’in, eğitime artıları da eksileri de oldu. Yankılarını bu 1-2 yıl değil, önümüzdeki 10 -20 yıllık süre içerisinde görmeye devam edeceğiz. Pozitif etkisi, dijitalleşmeyle birlikte oldu. Eğitim ve sağlık, en geç dijitalleşen ve direnen iki sektör. Covid’le birlikte ikisi de zorunda kaldı. Fiziksel set satışlarımız 6 ayda 5 kat arttı…”
“…Benimsediğimiz yaklaşım eğitimin hayat boyu olduğu yönünde… Geçen sene NOAH diye önemli bir girişimcilik konferansı vardı Berlin’de start up sahnesinde birinci olduğumuz için Londra’da ana sahnede çıktık. 2020’nin başıydı tam Covid öncesi, Twin’i anlatma şansımız oldu. Hemen çıkışta bir şirketin genel müdürü gelip, “Bu yapay zekayı bizim şirkette de eğitim olarak anlatabilir misiniz?” dedi. “Biz çocuklara eğitim veren bir şirketiz” dedim. O da “Bize de çocuğa anlatır gibi anlatın. Bizim ona ihtiyacımız var” dedi. Bu arada güzel bir gelişme oldu. World Economic Forum tarafından, Twin’in Otonom Araç Seti, Yapay Zeka Ödülü’ne layık görüldü. “Yapay zekayı bize de anlatır mısınız”, diyen anneler babalar var. Öğrenme hayat boyu…”