Dünyada vegan beslenmeye ilgi giderek arıyor. Sürdürülebilir bir dünya kaygısı ve hayvanseverlik, bunun en temel iki nedeni. Bu artış ile birlikte bu beslenme tarzına yönelik alternatif arayışları ve girişimler de hızlanıyor elbette.
Bitki bazlı gıda markası Neat de bu alandaki öncü girişim firmalarından biri. 2019’da Formula 1 şampiyonu Lewis Hamilton ve Beyond Meat’in ilk yatırımcılarından Tommaso Chiabra tarafından piyasaya sürülen Neat, destekçi listesine tanınmış bir ismi daha ekledi. Çevreci aktör Leonardo DiCaprio, Hamilton tarafından desteklenen bitki bazlı gıda markası Neat Food Co. Grubu’na stratejik yatırımcı olarak katıldı. Neat Burger’in alternatif proteinlere yönelik öncü yaklaşımını, geliştirilmesi gereken çözüm türleri açısından harika bir örnek olarak yorumlayan DiCaprio, “Gıda sistemimizi sürdürülebilir alternatiflerle yenilemek, küresel emisyonları azaltmada gerçek bir fark yaratmamızın en önemli yollarından biri” diyor. Neat Food Co.’nun ünlü stratejik yatırımcısının, küresel genişlemeye ivme kazandırması bekleniyor.
Neat şu anda Londra’da sekiz lokasyona sahip, ancak şu anki hedefi 2022’nin sonuna kadar ABD’de 12 lokasyona ulaşmak. Amiral gemisi, New York’ta olacak. Şirket bunun için SoHo, Bryant Park ve Midtown Manhattan’daki alanları araştırıyor. Yıl sonuna kadar ise Neat, Orta Doğu ve İtalya dahil olmak üzere dünya genelinde toplam 42 lokasyonda faaliyet göstermeyi planlıyor. Kurucu ortak Tommaso Chiabra “Bu yılki odak noktamız, çevrimiçi ve çevrimdışı restoranlardan oluşan hibrit modelimiz aracılığıyla gelecek yıl Miami, Austin ve Los Angeles gibi diğer bölgelere genişlemeden önce New York pazarına girmek” diyor. Neat’in ABD’yi birincil pazarı olarak gördüğünü ve 2030 yılına kadar 1.000 Kuzey Amerika lokasyonunda operasyonları hedeflediğini söylüyor.
Neat başlangıçta Beyond Meat ile birlikte hareket etti ve bitki bazlı peynir, hardal ve ev soslarıyla bezenen çift köfteli burger gibi seçenekler geliştirdi. Tescilli bir karışıma geçen Neat’in piliç burgeri de dikkat çekiyor. ‘Sahte’ kümes hayvanları şaşırtıcı derecede iyi bulunuyor. Vegan mayonez ile kaplanmış tatmin edici et tadı, vegan savaşı verenler için iyi bir seçenek sunuyor.
Şirketin en son değerlemesi 100 milyon dolar. Geçen yıl, bitki bazlı gıda perakende satışları, toplam gıda perakende satışlarından üç kat daha hızlı büyüyerek, ABD’de 7,4 milyar dolarlık rekora ulaştı. Bloomberg Intelligence’ın 2021 raporuna göre, küresel bitki bazlı gıda pazarının önümüzdeki on yılda 162 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Neat, restoran genişlemesine ek olarak, bitki bazlı tavuk köftesi ve sosisli sandviçler de dahil olmak üzere önümüzdeki 12 ay içinde ülke genelinde paketlenmiş tüketici ürünlerini piyasaya sürmeyi planlıyor.
Kaynak: www.bloomberg.com