Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) geçen yılki verilerine göre meme kanseri, dünyada akciğer kanserinden sonra ikinci sırada en sık görülen kanser türü oldu. Türkiye’deki genel durum dünyadan pek de farklı değil. Sağlık Bakanlığı raporlarına göre meme kanseri, kanser teşhisi konulan her 4 kadından 1’inde görülmesi oranıyla Türkiye’de en sık görülen kanser türü.
Twentify Araştırma Şirketi’nin Meme Kanseri Farkındalık Araştırması’nın sonuçları da daha iyi ve güzel bir yaşam sürebilmek için bu kanser türüne karşı kazanmamız gereken farkındalığı özetler nitelikte. Sonuçlardan birkaç dikkat çekici bilgi:
Her 10 kadından 4’ü meme kanserini ilk olarak geleneksel medyadan duymuş
Meme kanserinin duyulduğu mecraların ilk sırasını %45 ile TV, radyo, gazete, sinema gibi geleneksel medya alıyor. Geleneksel medyayı %22 ile aile takip ediyor. Ancak farkındalık yaratma açısından geleneksel kanalın etkisi de oldukça yüksek.
Sadece her 10 kadından 3’ü meme kanserinin ölümcül olduğunu düşünüyor
Araştırmaya katılan kadınların %35’i meme kanserinin ölümcül bir hastalık olduğunu düşünürken %65’i ölümcül olmadığını düşünüyor.
Daha önce ailesinde meme kanseri teşhisi konulanların oranı %27
Katılımcılara ailesinde meme kanseri teşhisi konulmuş birisinin olup olmadığını sorulduğunda, katılımcıların %27’si ailesinde meme kanseri teşhisi konulmuş birey olduğunu ifade ediyor. Bu kanser teşhisi konulmuş %27’lik kesim içerisinde 1. derece ve 2. derece akraba olanların oranı ayrı ayrı olarak %22 olarak görülüyor. Ayrıca katılımcıların %1’ine kanser teşhisi konulduğu da ortaya çıktı.
“Kendi kendine meme muayenesini daha önce duydunuz mu?” sorusunun yanıtında katılımcıların %87’si evet duydum cevabını veriyor. Öz muayeneyi daha önce duyanların %44’ü ayda bir kez, %12’si üç ayda bir kez, %9’u altı ayda bir kez ve %14’ü ise senede bir kez kendisini muayene ediyor. %22’lik bir kesim ise hiçbir zaman kendisini muayene etmediğini belirtti.
Araştırmanın detaylarına linkten ulaşabilirsiniz.