Röportaj: Yaprak Özer
Tüketici araştırma firması Twentify’ın içgörü direktörü Dr. Bilge Terzioğlu ile bir araya geldim. Bu röportajda “Z” Kuşağı ve ondan büyüklerin hikayesini bulacaksınız. Birkaç satır başı burada, devamını okumak isterseniz Yaprak Özer Blog, izlemek isterseniz Youtube sayfalarıma davetlisiniz.
“Z kuşağına hayallerin ne; kendi geleceğinde önemli gördüğün şey ne?” diye sorduğumuzda para, birinci sırada. İkinci sırada akademik başarı, sonra sağlık geliyor. Aşk, barış, evlilik, çocuk filan yüzde 1-4’ler seviyelerinde. Başarıya odaklılar.”
“İşin tehlikeli tarafı şu: Z Kuşağı X, Y.. Sanki bunlar, birbirlerinden duvarla ayrılmış, bir ara sadece Y Kuşağından insanlar varmış dünyada, bundan 24 sene evvel bunları atmışlar dünyaya, adına da Z Kuşağı demişler gibi bir his uyanmaya başlıyor. “Z Kuşağı” çok farklı, çünkü yepyeni bir nesil, çünkü yaşları küçük…”
“… Z, dijital döneme doğdu, geri kalanı bilmiyor. Tek kanallı bir dönemi görmediler. Bırakın tek kanalı, 5 kanalı da görmediler. Bu demek değil ki, çok bilgili, çok meraklı, her şeyin farkındalar. Değiller. Bilgi almak araçlarla değil, niyetinizle alakalı bir şeydir. Başka bir dilden konuşuyorlar, metaforları farklı, konuşma biçimleri haliyle farklı…”
“…Gençler; ne mutlu ne mutsuz, ne umutlu ne umutsuz. Orta şekerli. Çünkü toplumun geneli orta şekerli. Bazıları var, hakikaten umutsuz. Bir hayalin gerçekleştirilemeyeceğini düşünüyor “yüzde 50’si de baya hayallerimi gerçekleştiririm” diyor. Bunu nasıl gerçekleştireceğini de biliyor. Çok çalışması gerektiğini biliyor…”
“Gençler çok sıkıldılar. Yaptığımız araştırmanın çıktılarından biri şu, “…reklamlar beni temsil etmiyor, beni doğru anlatmıyor. Filmlerde gördüğüm genç karakterleri ben değilim!” En önemlisi reklamları, iletişimleri inandırıcı bulmuyorlar.”