Küresel Toplam Perakende Araştırması 2016’nın sonuçları, perakende sektöründeki değişime ışık tutan sekiz maddeyi de ortaya çıkarıyor. PricewaterhouseCoopers’ın (PwC) bu konuda bugüne kadar yapmış olduğu en kapsamlı araştırmada öne çıkan başlıklara gelin birlikte bakalım.
1. Çinli tüketicilerin bugünkü eğilimleri, bize yarını işaret ediyor: Perakende sektörünün tarihsel verileri gösteriyor ki günümüzün tüketicileri Çinli tüketicilerin yıllar önceki davranışlarını sergiliyor.
2. Alışveriş deneyiminde değer önemli, evet ama doğru fiyat olursa: Küresel ekonomideki yavaşlama harcanan paraya karşı alınan değerin, ki bu değer alışveriş sürecini de kapsıyor, daha fazla sorgulanmasını beraberinde getirdi. Değerine göre fiyatın da uygun olması tüm gelir düzeyi gruplarında, her ülkede ve her yaş grubunda önemli.
3. Mağaza trafiği, herhangi bir kanalda satışa dönüşebilirse anlamlı: Müşteriler için mağaza deneyimleri karar vermelerinde hala çok önemli ama vurgulamak gereken konulardan biri mağazaların rollerinin değiştiği ve buna göre yeniden yapılanmaları gerektiği. Çok kanallı perakendeciler için çıkan mesaj; daha odaklanmış, daha özenli ve daha cazip bir fiziksel mağaza deneyimi yaratmaları yönünde; satış daha sonra herhangi bir kanaldan gerçekleşebilir.
4. Perakendecilikte değişimi yeteneğin yaratacağı “nihayet” anlaşıldı: Giderek daha karmaşıklaşan müşteriler bile fiziksel mağaza deneyimini keyifli hale getirebilen çalışanlar istiyor: ürünle ilgili bilgi sahibi, teknolojiye dair bilgi birikimi olan ve insan ilişkileri kuvvetli çalışanlar.
5. Her mobil cihaz artık bir mağaza: Mobil cihazlardan ticaret artık en çok tercih edilen online alışveriş aracı olma yolunda kararlı bir şekilde ilerliyor.
6. Yeni nesil tüketici “topluluk” kavramını önemsiyor: Perakendecilerin, müşteri
“toplulukları” vasıtasıyla tüketiciyle daha derin bir ilişki kurdukları açık. Zira tüketiciler bu topluluklara üye olmanın kendilerine sağlayacağı faydaların farkındalar. Perakendeciler her geçen gün bu toplulukları oluşturmak için mağaza dahil tüm kanallardaki formatlarını güncelliyor (Örneğin mağazalarda kafe bulunması ya da online’da blog ve forumların oluşturulması gibi).
7. Sosyal medyanın büyük etkisi tartışılmaz: Müşteriler ürünle ilgili karar vermek ve marka güvenilirliğini tartmak için ailelerinin fikirlerine, reklam amaçlı mesajlara ve medyanın yanı sıra sosyal medyaya da güveniyor. Diğer yandan yaşa ve bulunulan coğrafyaya göre sosyal medyanın etkisi önemli ölçüde farklılaşıyor.
8. Perakendeciler, inovasyona/yaratıcılığa öncülük edebilirsiniz: Tüketiciler en sevdikleri perakendecilerde yenilikçi pek çok şey görse de, çok az perakendeci bu konuda ayrışabiliyor, tüketicilerin akıllarında “yaratıcılıkta 1 numara” sıfatıyla yer ediniyor.