Kişiselleştirilmiş sadakat programları, sosyal medyanın cazibesi, teknolojiyle birleştirilmiş katma değerli ürün ve hizmet kavramı modern alışveriş kültürünün artık önemli parçaları…
Modern çağın tüketicileri kendilerine satın alma kolaylıklarının sunulmasından memnun görünüyor. Online ve mobil platformların giderek gelişmesi bunda önemli etken. Alışveriş, teknoloji sayesinde cebimize kadar girdi. Sadece online alışverişler değil; fatura, trafik cezası ya da üniversite harcı ödemeleri, sivil toplum kuruluşlarına yapılan bağışlar, para transferleri de birer online çözüm olarak mobil cihazlarımızda.
Daha az efor, daha az zaman
Teknoloji alışverişin ve ödemelerin artık daha az efor sarf ederek yapılmasına imkan veriyor. Online alışveriş ve mobil ödeme kolaylıklarının yanı sıra sesli komut sistemi gibi yeni teknolojiler de alışverişi farklı boyuta taşıyor. Bu teknolojilerden engelli bireyler de yararlanabildiğinden alışverişte engeller kalkıyor. Mintel’in araştırmasına göre İngiliz tüketicilerin yüzde 35’i sesli komut ile yapılacak alışverişlere sıcak bakıyor. Tüketicilere sunulan sadakat programları da oldukça ilginç. 10 Brezilyalıdan üçü, tüketicilere kişiselleştirilmiş ödüller veren sadakat programlarını çekici bulduğunu söylüyor. Sadakat programları ve giderek popülerleşen mobil uygulamalar, tüketicilerin hayatını her geçen gün farklı yönlerden kolaylaştırarak alışverişi katmadeğerli bir hizmet alanına dönüştürüyor.
Sosyal medya da tüketim davranışlarımızı etkiliyor. Kullanıcılar, beğendikleri marka ve ürünlerin hesaplarını takip ederken bu hesaplar üzerinden gerçekleştirilen sadakat kampanyaları takipçi sayısını artırıyor.
Teknoloji alışverişi kolaylaştırdı
- 20-49 yaş arasındaki Çinli tüketicilerin yüzde 65’i online alışverişte en çok akıllı telefon kullanıyor.
- Aynı grubun yüzde 77’si ev alışverişlerini e-ticaret sitelerinden gerçekleştiriyor.
- ABD’li tüketicilerin yüzde 36’sı öğün planlamanın tercih edeceklerinden daha fazla zaman kaybına yol açtığını düşünüyor.
Türkler dijitalleşmeyi sevdi
MasterCard tarafından, 2016’da Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki 23 ülkede 23 bin tüketici üzerinde yapılan İnovasyon Endeksi araştırmasının sonuçları Türklerin dijitalleşmeden memnun olduğunu, online bankacılık ve e-ticaret kanallarını yoğun kullandığını ortaya koydu. Rus ve Ukraynalı tüketiciler de kendilerini “teknoloji dostu” olarak tanımlıyorlar. Dijitalleşmeye en mesafeli yaklaşanlar ise Batı Avrupalılar. Araştırmaya göre; Türk tüketicilerin yüzde 72’si cep telefonuyla ödemeyi tercih ediyor, yüzde 34’ü tabletten alışveriş ve ödeme gerçekleştiriyor ve yüzde 15’i yenilikçi ödeme yöntemlerine sıcak bakmadığını ifade ediyor. Online alışverişi yoğun kullanan Türk tüketicilerin çoğu, bu sayede zamandan tasarruf ederek hızlı, basit ve daha az maliyetle alışveriş yapabildiklerini söylerken, sadece yüzde 20’si online alışveriş mecralarında istediğini bulamadığını, yüzde 7’si ise kişisel verilerinin e-ticaret mecralarında güvenli olmadığını düşünüyor.